Apple, Mağdur Ettiği Bir Bayana Milyonlarca Dolar Ödedi


Apple, 2016 yılında iki teknisyenin yaptığı ihmal yüzünden 21 yaşındaki bir bayanla davalık olmuştu. 21 yaşındaki genç bayan, iPhone model telefonunu tamir ettirmek üzere Apple tedarikçisi Pegetron’a teslim etmiş, akabinde kendi müstehcen görüntü ve fotoğraflarının Facebook’a yüklendiğini görmüştü.

Şahsî datalarının Apple çalışanları tarafından açığa çıkarılması sebebiyle Apple’a 5 milyon dolarlık tazminat davası açtığını belirten bayan, psikoloj olarak etkilendiği için başka bir şikayette de bulunacağını lisana getirmişti. Telegraph’ın yayınladığına nazaran teknoloji devi, olayın daha fazla büyümemesi ve yapılan yanlışın bir an evvel giderilmesi için süratli bir biçimde 21 yaşındaki bayanın talep ettiğinden çok daha yüklü bir ölçüde ödeme yapmış.

Apple’ın yanılgıyı üstlendiği, raporlarda ortaya çıktı

2016 yılında Oregon’da tahsil hayatını sürdüren 21 yaşındaki bir bayan, iPhone’unun tamir edilmesi için telefonu Apple yetkili servisine teslim etti. Yetkili serviste bulunan çalışanlar, telefonu incelenmesi üzerine kendi tedarikçisi Pegatron’a gönderdi. Pegatron’da bulunan çalışanlar ise telefonu tamir etmek yerine, bayana ilişkin müstehcen imajları ve görüntüleri Facebook’ta yayınlama kararı aldı.

Kendi özel imgelerinin Facebook’ta ifşa edildiğini gören bayan, Apple’a maddi ve manevi tazminat davası açmıştı. Apple’ın nasıl bir yol izlediği de yeni yayınlanan sigorta raporlarında ortaya çıktı. Apple, olayın daha fazla büyümesini engellemek ve kendi tedarikçilerinin yaptıkları yanılgı yüzünden Apple isminin daha fazla ziyan görmesini engellemek emeliyle, mağdur olan bayana milyonlarca dolar para ödedi.

Davada ne kadar tazminat ödendiği net sayılarla belirtilmiş değil, lakin yapılan açıklamalara nazaran bayanın avukatı Apple’dan en az 5 milyon dolar talep etmiş, teknoloji devi ise manevi tazminat da dahil olmak üzere bu sayıdan çok daha fazlasını ödemiş.

Yaşanan üzücü olayın akabinde açıklama yapan Apple, şu tabirlerde bulundu; “Müşterilerimizin bilgilerinin kapalılığını ve güvenliğini son derece ciddiye alıyoruz ve bilgilerin tamir süreci boyunca korunmasını sağlamak için bir dizi protokole sahibiz. 2016 yılında yaşanan bu olaydan sonra, tedarikçilerimize yönelik tedbirler almaya başladık ve o vakitten beri tedarikçi protokollerimizi güçlendirmeye devam ettik.”

Previous İstanbul'da toplu taşımalar cam sineması yasağına uymuyor: 'Kaza anında çok riskli'
Next İstanbul Üniversitesi, Müsilajı İnceledi: İşte Sonuçlar

No Comment

Bir Cevap Yazın