Bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendirebiliriz?


Bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendirebiliriz?Tüm Dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan koranavirüse karşı şimdilik en etkin silahımız sosyal mesafeyi korumak ve maske kullanarak virüsün bulaşmasını engellemeye çalışmaktan geçerken başka bir silahımız ise; olası bulaşıya karşı bağışıklık sistemimizi güçlendirmekten geçer.Peki nedir bağışıklık sistemi ve biz bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendirebiliriz ?Bağışıklık sistemi diğer bir adıyla immün sistem kısaca; canlıların hastalıklara karşı korunmasını sağlayan,patojenleri ( virüsler,bakteriler vb.hastalık yapıcı etkenler) ve tümör hücrelerini tanıyarak onları yok etmeye çalışan işleyişin tümüne denir.Peki bu hayat kurtarıcı etkiye sahip bağışıklık sistemimizi nasıl güçlendirebiliriz?Güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak istiyorsak, düzenli egzersiz yapmalı,kilo kontrolü sağlamalı,alkol ve sigaradan uzak durmalı,stresi mümkün olduğunca en aza indirmeli,uyku düzeni sağlamalı( günlük 7-8 saat ) ,el ve ağız hijyenimize dikkat etmeliyiz.Ayrıca sağlıklı ve dengeli beslenmek güçlü bir bağışıklık sistemi için en önemli faktörlerden birisidir.Bağışıklık sistemini güçlendirmek adına birçok kişi vitamin ve mineral desteğine başvurur, besinlerle karşılıyamadığını düşündüğü vitamin ve mineral açığını takviye olarak dışarıdan alır fakat vitaminler ve mineraller asla tek başlarına yeterli olmayacağı gibi gerektiği miktardan fazla alınmaları,böbrek taşı ,karaciğer hastalıkları ve mide rahatsızlıklarına sebebiyet vermektedir.Sağlam bir bağışıklık sistemine sahip olmak için vitamin ve mineraller tek başlarına etkin olamazlar düzenli ve dengeli beslenmek ana kuraldır. örneğin düşük proteinli beslenmek vücudumuzu enfeksiyonlara karşı savunmasız bırakır güçlü bir bağışıklık sistemi için protein-karbonhidrat-yağ dengesininde sağlanması şarttır. Ayrıca günlük 7-9 bardak ( kilo başı 30 ml ) su içmek gerekir.Bunun dışında işlenmiş hazır gıdalar,aşırı yağlı ve yüksek kalorili yiyecek ve içecekler,çok fazla şeker ve tuz tüketimi,hızlı kilo artışı,bağışıklık sistemimize olumsuz etki sağlar.Örnek dengeli beslenme menüsü;Kahvaltı ;1 haşlanmış yumurta1 dilim yarım yağlı beyaz peynir ya da 2 tatlı kaşığı lor peyniri4-5 adet az tuzlu zeytinMevsim yeşillikleri,domates,salatalık1-2 dilim tam tahıllı ekmekAra öğün;1 orta boy mevsim meyvesi5-6 adet çiğ badem ya da 1-2 adet ceviz içiÖğlen yemeği ;1 porsiyon zeytinyağlı sebze yemeği ( yaklaşık 7-9 yemek kaşığı)1 kase bol yeşillikli ,limonlu, zeytinyağlı salata1 kase yoğurt1-2 dilim tam tahıllı ekmekAra öğün ;1 orta boy mevsim meyvesi1 su bardağı kefir ya da sütAkşam yemeği ;1 porsiyon et ya da balık2-3 yemek kaşığı bulgur pilavı1 kase yoğurt1 kase mevsim yeşilliklerinden oluşan limonlu, zeytinyağlı salataAra öğün ;1 küçük kase sütlü tatlı ya da 2 cup sütlü dondurma1 avuç içi kadar karışık kuruyemişİstanbul Diyetisyen uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!Bu makale 25.12.2020 tarihinde eklendi. kez okundu.
https://www.doktorsitesi.com/blog/makale/bagisiklik-sistemimizi-nasil-guclendirebiliriz

Previous Hipospadias (peygamber sünneti, yarım sünnet,)
Next Epidural anestezi normal doğum nedir?

No Comment

Bir Cevap Yazın