Bakan Karaismailoğlu, Kanal İstanbul’un teğe bir ölçeğinde fotoğrafını birinci sefer paylaştı


Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, NTV canlı yayınında Seda Öğretir’in sorularını yanıtladı. Kuzey Marmara Otoyolu, Kanal İstanbul, Çanakkale Köprüsü üzere dev projelerle ilgili açıklamalarda bulundu.

​Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu açıklamalarından satır başları şöyle:

  • Avrasya’nın tam merkezindeyiz. Geçtiğimiz günlerde Süveyş Kanalı’nda bir kaza oldu, kanal kapandı. Bir günlük maliyeti 9 milyar dolar. Lojistik koridorlar artıyor. Denizden nakliyeciliğin oranı her yıl arıyor. Bugün İstanbul’da inançlı geçmesi gereken gemi sayısı 25 bin, fakat biz arkadaşlarımızla birlikte 43 bin gemiyi inançlı olarak geçirmeye çalışıyoruz. bu yıllar boyunca artacak ve ilerde yetmeyecek. 2050 yılında 78 bin geminin geçmesi bekleniyor.
  • Kanal İstanbul projesiyle Türkiye lojistik üst olacak. Haziran prestijiyle projemize başlamış olacağız. Bizim 10 yıldan sonra Kanal İstanbul’a önemli bir halde muhtaçlığımız olacak. Gemilerin bekleme müddetleri uzayacak, bunların bekleme maliyetleri lojistik maliyetleri düşünüldüğünde Kanal İstanbul’dan geçmek daha avantajlı olacak. 5 yılda bitirmeyi planlıyoruz. 
  • Sazlıdere Barajı İstanbul’un su muhtaçlığının 2,9’unu karşılıyor. yapılan barajlarla kayıptan daha fazla su muhtaçlığı yaratılacak. Güzergah üzerinde orman alanı bulunmamaktadır.
  • Teğe bir ölçeğinde bir Kanal İstanbul resmi birinci defa paylaşıyoruz.Toplam Kanal İstanbul üzerinde 6 tane köprü olacak. Kanalın maliyeti 15 milyar dolar, bu ihaleyle daha da aşağıya düşebilir.

Kuzey Marmara Otoyolu

  • Kuzey Marmara Otoyolu tamamlandı, bunlar kritik projeler. E-5 ve TEM üzerindeki trafiği rahatlatacak. Kuzey Marmara Otoyolu toplamda 400 km’lik bir sınır. İstanbul’a rahat bir nefes aldırdık. Bunların hepsi mega projeler, birbirini tamamlayan projeler. 7 kesitten oluşuyor, her kesim 3 yılda tamamlandı. bunlar ülkemize 200 yıl hizmet edecek projeler. 8,5 milyar dolarlık bir bütçe gerekiyor, ne kadar vakitte ayıracaksınız mesela, bunun olumsuz örnekleri de var. Bolu Tüneli 1992’de başladı 2002’ye geldiğimizde yüzde 35’i yapılmıştı. Bu kadar imalat mühletleri uzun süren projelerin ekonomik katkılarının ne kadar geç geleceği, acil muhtaçlık olan bir bölgede bunu yapmak zorundasınız. Siz genel bütçeden bu parayı aktarmaya çalıştığınızda siz Kömüran Köprüsü’nü yapamayacaksınız yahut geç yapacaksınız. Bakanlıkta çok uzman arkadaşlarımız var, fizibiletisi uygun olduğu vakit buna karar veriyorunuz.
  • Farklı finansman kaynakları yaratmak zorundasınız, daha geç bir vakitte yapmamak için çalışmalar yapıyorsunuz. Yap-işlet-devret modeliyle daha süratli ve daha adil projeleri yapabiliyorsunuz. Yap-İşlet-Devretlerin değerli örneklerinden biride İstanbul Havalimanı’dır. İstanbul Havaliman’nın maliyeti 10 milyon euro. Ekonomik kıymeti olmayan bir alandı, devletimizin kasasından bir kuruş çıkmadan bu türlü bir alanı iktisada kazandırıyorsunuz, binlerce istihdam yaratıyoruz. Uçuş müddetleri beklentinin üstüne çıktığı için beklenilenden daha kısa bir müddette gelir elde ettik. 
  • Ülkemizin her yerinde önemli yatırımlar var. Biz mahallî kalkınmaya çok ehemmiyet veren bir hükümetiz. Ülkemizin her bir noktasında çok önemli yatırımlar var. 
  • İyidere Lojistik Limanı’nda kullanılacak gerekli taşlar için 10 farklı bölgede araştırma yapıldı, burada kullanılacak en uygun taş orada bulundu. Doğa tabiata muhafaza aldı altına birtakım yanlış tesebbüslere girildi. Biz yalnızca 13,5 hektarlık bir alanda yalnızca 2 yıl çalışacağız. Bu proje bittinde binlerce istihdam yaratılacak. Rizelilere İyidere Lojistik Limanı’nın faydalarını anlattık, hak verdiler. 
  • Çanakkale Köprüsü yapıldığı vakit 2 dakikada karşıya geçilecek. Bu tip dev projeler 100 yıllarca kullanılacak, ülkemize paha katacak projeler. 
  • İstanbul’da devam eden 91 km metro inşaatımız var. Pendik havalimanı ortasındaki metro yıl sonuna kadar bitirilecek.  Kazlıçeşme-Sirkeci ortasında 13,5 km bir projeyi de önümüzdeki günlerde ihaleye çıkaracağız. 
  • Demiryollarına değerli yatırımlar yapıldı. Avrupa’nın 6. süratli tren sınırına sahip ülkeyiz. Üretimi devam eden Ankara-İzmir ve Bursa’nın Ankara- İstanbul çizgisine bağlanma projesi devam ediyor. 3500 kilometrelik çizgi çalışmamız devam ediyor. 
  • Tünel imalat teknojilerinde ülkemiz çok değerli bir ülke haline geldi. 600 km işlettiğimiz, 200 km devam eden tünelimiz var. 
  • Bir çok evvel yıla nazaran internet kullanımı yüzde 50 arttı, ve kullanım arttı. Güçlü bir altyapımız var bizim, tabi bilhassa gençler eğitim alanında kimi ezalar yaşadı. lakin yaşatmamaya çalıştık, bir biçimde internete ulaştılar, o vakit sürat sorunu oluşmaya başladı. Mobilde daha güçlüyüz süratte. 2023 maksadımız var her konuta her haneye 100 megabit/saniye internet vermek. Onun geliştirmek için çalışmalarımızı hızlandırıyoruz. 
  • 2022 yılında 5G için değerli gelişmeler olacak. İstanbul Havalimanı’nda test çalışmalarına başladık. 2020 yılında ihalesini yapıp 2023 yılında 5G’yi geçmeyi planlıyoruz.
Previous Küçükyılmaz: Mafya babasının savlarından medet uman siyasetçi ve gazeteciler, bu hareketlere de bel bağlayacak mı?
Next Anadolu Ajansı muhabiri Musab Turan'dan açıklama

No Comment

Bir Cevap Yazın