Ergenlerde beslenme nasıl olmalı?


Yetişkinlikte sağlık için ergenlik döneminde beslenme alışkanlıkları büyük önem taşıyor…11 yaşında başlayarak 18 yaşına kadar süregelen ergenlik döneminde kazanılan beslenme alışkanlıkları yetişkinliğin temeli niteliğindedir. Büyüme ve gelişmenin hızlı olduğu bu dönemde buna paralel olarak vücudun enerji ve besin ögelerine ihtiyacı artar. Bu dönemde düzensiz öğün, öğün atlama ev dışında yemek yeme, ayak üstü fast food tarzı beslenme, kişiye özel hazırlanmamış şok diyet planlarını uygulayarak metabolizmanın bozulmasına sebep olma ,şekerli ve yüksek karbonhidratlı içeceklere ilgi duymak sık rastlanan sorunlardandır. Düzensiz ve dengesiz beslenmenin sebep olduğu obezitenin ( şişmanlık) temellerinin ergenlik çağında atıldığına dair birçok çalışma mevcuttur.Ayrıca bir diğer sorun da bu dönemde güzellik ve yakışıklılık algısı magazin kültürünün de etkisiyle ergenlikte zayıf olmak anlamına geldiğinden bu dönemde bireylerde zayıf olmak ve zayıf kalmak uğruna yemekten kaçınma, yediklerini kusma ,idrar söktürücü kullanma gibi birçok yanlış davranışa itmekte ve anorexia nervosa (psikolojik sebeplerden dolayı yemek yemekten kaçınma ),bulumiya nervoza ( kilo alma korkusu ile yediklerini kusma ) bigoreksiya ( erkeklerde vücudunu aynada sürekli olarak kassız görme, kas kütlesini arttırmaya çalışma ) gibi birçok sağlık sorunlarını da beraberinde getirmekte yetersiz beslenmeye bağlı büyüme ve gelişme durmakta vücut direnci düşmekte ve birey enfeksiyonlara karşı savunmasız kalmaktadır.11-18 yaş aralığındaki bireylerin günlük besin ve enerji ihtiyaçları cinsiyetlerine,yapmış oldukları etkinliklerin derecesine ve sürelerine göre farklılık göstermesine karşılık ortalama olarak bakacak olursak ;Süt ve süt ürünleri ; 2,5 porsiyon( 1 porsiyon karşılığı ;1 bardak süt,kefir, ayran vb 30 gr peynir,3-4 yemek kaşığı yoğurt)Et ve et ürünleri yumurta, kurubaklagil ; 2,5-3 porsiyon ( 1 porsiyon karşılığı;1 yumurta,3 köfte kadar et, tavuk yada balık, 3-4 yemek kaşığı kurubaklagil)Sebze ve meyve ; 3-4 porsiyon (1 porsiyon karşılığı;4-5 yemek kaşığı sebze yemeği, 1 orta boy meyve)Tahıl ve türevleri ; 6-8 porsiyon(1 porsiyon karşılığı;1 ince dilim ekmek,3-4 yemek kaşığı pilav ya da makarna, avuç içi kadar ceviz,fındık yada badem) kadar olması önerilir.Miktarlarının dışında diğer dikkat edilmesi gereken husular ;Güne mutlaka kahvaltı öğünü ile başlamakSu içme alışkanlığı edinmekMeşrubatlar ,asitli içecekler,yüksek kalorili smoothıelerden ve hazır meyve sularından uzak durmakÖğün atlamadan beslenmek 3 ana 2 ara öğün şeklindeÖzellikle ara öğünlerde süt,kefir, ayran ,meyve ,avuç içi kadar ceviz,fındık, badem gibi kavrulmamış yağlı tohumları tercih etmek.Öğünleri televizyon , bilgisayar karşısında yemekten uzak durmakYediklerimizi çok iyi çiğnemekGünlük olarak en az 1 saat fiziksel aktivitede bulunmakİstanbul Diyetisyen uzmanlarına ulaşmak icin tıklayın!Bu makale 25.12.2020 tarihinde eklendi. kez okundu.
https://www.doktorsitesi.com/blog/makale/ergenlerde-beslenme-nasil-olmali

Previous Son günlerin popüler diyetleri arasında yer alan yoğurt hurma diyeti
Next Hakkari Kavaklı Köyü Bölgesinde Çok Sayıda Mühimmat Ele Geçirildi

No Comment

Bir Cevap Yazın