Ferrari Hakkında 10 Şaşırtan Gerçek


Araba ve Formula 1 denildiği vakit akla birinci gelen isimlerden birisi olan Ferrari, 74 yıllık esaslı bir geçmişe sahip. Scuderia Ferrari ismi altında Formula 1’de tam 238 yarış kazanan ve 15 şampiyonluk elde eden İtalyan devi, Enzo Ferrari’nin Maranello’da küçük bir fabrika kurmasıyla başladı.

Ferrari’nin ikonik bir isim haline gelmesi o denli kolay olmadı elbette. Hayallerinin peşinden koşan Enzo’nun önüne İspanyol Gribi ve İkinci Dünya Savaşı üzere son derece önemli zorluklar çıktı çıkmasına fakat Enzo’nun azmi, onu dünyanın en uygun araba markalarından birini yaratmasına imkan sağladı. Hem Enzo’nun hem de daha sonra Fiat Chrysler’a satılan Ferrari’nin 74 yıllık serüveninde herkesin bilmediği kimi gerçekleri listeledik.

Ferrari’nin tüm modelleri kırmızı renkte değil

Ferrari denildiği anda birinci Ferrari kırmızısı gelir lakin İtalyan araba devinin üretim bandından çıkardığı tüm araçları bu renkte değildir. Rosso Scuderia ismi verilen kırmızı rengin yanında Grigio Alley (metalik gri), Giallo Modena (açık sarı) ve Blu Roma üzere 30’a yakın renk seçeneği bulunuyor.

Enzo Ferrari’nin 4 yıl boyunca Ferrari ismi altına araba üretmesi yasaktı

Enzo Ferrari’nin uzun yıllar boyunca çalıştığı Alfa Romeo’dan ayrılması hayli sancılı geçti. Uzun görüşmeler sonunda Alfa Romeo Enzo’nun ayrılmasına tek bir kuralla müsaade verdi. Bu kural, Enzo’nun tam 4 yıl boyunca yarışlarda ve yarış otomobillerinde hiçbir biçimde Ferrari ismini kullanmamasını kapsıyordu.

Birinci Ferrari üretimi İkinci Dünya Savaşı yüzünden ertelendi

Enzo Ferrari, Ferrari’nin bugünlere kadar gelebilmesi için ağır eforlar ve azim gösterdi. Alfa Romeo’dan ayrıldıktan sonra birinci iş olarak birinci Ferrari arabasını üretmek istedi fakat önünde İkinci Dünya Savaşı üzere büyük bir pürüz bulunuyordu.

Enzo, 1940 yılında 2 adet 815 Auto Vivo üretti lakin hem araçlar Alfa Romeo’nun kaidesi yüzünden Ferrari ismini taşıyamıyordu, hem de Enzo’nun İtalya Maranello’da bulunan fabrikası müttefikler tarafından bombalanmıştı. Ferrari ismi altında üretilen birinci otomobil olan Ferrari V12 125S, 1947 yılının Mart ayında tanıtıldı.

Tailor Made seçeneği sayesinde tüm Ferrari’ler kişiselleştirilebilir

Ferrari’nin bu kadar itibarlı ve başarılı bir marka olmasının gerisinde yatan en büyük sebeplerden biri, her müşteriye özel olarak şahsileştirme yapabildikleri Tailor Made programı. Bu program sayesinde Ferrari kullanıcıları, araçları üzerinde istediği kişiselleştirmeleri yapabiliyor, modülleri kendi isteğine nazaran değiştirebiliyorlar.

Ferrari’nin tüm geliri arabalardan elde edilmiyor

Ferrari her ne kadar başlı başına bir araba markası olsa da elde ettiği tek gelir arabalardan gelmiyor. İtalyan araba devi tıpkı vakitte kendi oyunlarını, Lego serilerini, bir oyuncak markası olan Mattel’i ve uzaktan kumandalı RC otomobil markası Kyosho’yu da Ferrari ismi altında lisanslatmış durumda.

Ferrari’nin birinci ve tek tema parkı İtalya’da değil, Abu Dhabi’de bulunuyor

Ferrari’ye ilişkin bir tema parkının birinci olarak İtalya’da açılması beklenirdi fakat Ferrari, 2010 yılında birinci tema parkı olan Ferrari World’u Abu Dhabi’de açtı. Dünyanın en büyük kapalı tema parkı olarak nitelendirilen bu parkta, saatte 250 kilometre sürate ulaşabilen dünyanın en süratli roller coaster’ı bulunuyor. Aileler için birbirinden eğlenceli seçenekler sunan Ferrari World’e giriş yapmak biraz tuzlu doğal. Tema parkında yer alan her şeyi deneyimlemek isterseniz, yaklaşık 885 dirhemi (240 dolar) gözden çıkarmanız gerekiyor.

Ferrari ailesi satılan araçlardan oldukça az gelir elde ediyor

Bildiğiniz üzere 1947 yılında Maranello’da temelleri atılan Ferrari bir aile şirketiydi fakat durum her vakit bu türlü olmadı. 1969 yılında Enzo Ferrari, Ferrari paylarının %50’sini şimdilerde Fiat Chrysler Automobiles olarak bilinen otomotiv kümesine satmıştı.

Enzo Ferrari 1988 yılından ölmeden çabucak evvel de Ferrari ailesinin elindeki payların kıymeti, şirketin yalnızca %10’luk kısmını oluşturuyordu. Bu yüzden Ferrari ailesi, yıllık satış sayıları milyarlarca dolara ulaşan Ferrari’den görece çok az bir gelir elde edebiliyor.

Dünyanın en süratli Ferrari’si: 812 Superfast

Ferrari’yi Ferrari yapan bir başka özelliği de son derece süratli olmalarıdır lakin 812 Superfast, markanın bugüne kadar ürettiği en süratli araba olma niteliğine sahip. 0’dan 100 km/s sürate yalnızca 2,9 saniyede çıkabilen 812 Superfast, 789 beygir güce sahip olmakla birlikte aracın azamî suratı da 340 km.

Ferrari’nin logosu hakkında 2 farklı sav bulunuyor

Ferrari’nin ikonik logosunu görmeyen yoktur. Sarı bir arkaplanda şahlanan atın aslında iki farklı kıssası bulunuyor. Birinci öyküye nazaran oğlunu savaşta kaybeden bir İtalyan Kontesi olan Francesco Baracca, Enzo Ferrari’ye uğur getirmesi için bir at maskotu ikram eder ve Enzo Ferrari ismi altında üretilecek arabalarına içinde at barındıran bir logo tasarlamaya karar verir.

İkinci öyküye nazaran ise Enzo Ferrari, İtalyanca’da yarış atı manasına gelen Scuderia ismini yarış ekiplerine vermeye karar verdikten sonra hem ekiple ahenk içerisinde olmak hem de kırmızı ve sarı renklerle İtalya’ya olan aşkını göstermek için arabalarında bu türlü bir logo kullanmaya karar vermiş.

Lamborghini markasını güçlendiren isim Ferrari’ydi

Ferrari’nin rakipleri ortasında Aston Martin, Porsche ve Audi üzere markalar bulunuyor fakat hiçbiri Ferrari ve Lamborghini ortasında yaşanan nefret dolu çekişme kadar önemli değil. Ferrari’den yaklaşık 20 yıl sonra kurulan ve araba üretimine daha da geç başlayan diğer bir İtalyan devi Lamborghini, kısa bir müddette Ferrari’ye dişli bir rakip olmayı başarmış bir isim. Alışılmış bu muvaffakiyetinin gerisinde da Enzo Ferrari’nin yattığını söyleyebiliriz.

Aslına bakarsanız Lamborghini birinci kurulduğu vakit bir traktör fabrikasından öte bir yer değildi. Markanın sahibi Ferrucio Lamborghini, Ferrari’den bir otomobil satın aldığı vakit aracı beğenmemiş ve şikayetlerini Enzo Ferrari’ye bir mektup araclılığıyla iletmiş. Enzo’da Lamborghini’yi pek dikkate almayarak biraz kaba saba konuşmuş ve daha sonra Ferrucio, Enzo’ya karşı büyük bir kin ve nefret besleyerek kendi arabalarını üretmeye başlamış.

Previous Bitcoin Madenciliğinde Tarihin En Büyük Zorluk Düşüşü
Next "İkinci Doz Aşı, En Erken 8 Hafta Sonra Yapılmalı"

No Comment

Bir Cevap Yazın