Huawei’ye bir darbe de Çin’den!


Bilindiği üzere Huawei ABD’de Trump periyodunda casusluk suçlamasıyla karşı karşıya kaldıktan sonra çok ağır yaptırımlara uğramıştı. Bu yaptırımlar sonucunda ABD menşeili hiçbir teknolojiyi kullanamaz hale gelmişti. Daha doğrusu bu teknolojiler ile iş yapan firmaların Huawei’ye modül ve yazılım sağlaması yasaklanmıştı.

Huawei‘nin kendi Kirin işlemcilerinde kullandığı ARM mimarili çekirdekler dahi bu ambargoya maruz kalıyordu. Ama firmayı vuran en büyük etken Google Taşınabilir Servislerinden yoksun kalması oldu. Android açık kaynak kodlu bir proje olduğu için Huawei resmi olarak Android’in en son versiyonunu dahi kullanabiliyor ancak Google Taşınabilir Servislerinden yararlanamıyor. Bu durum Huawei telefonlarda Google’a ilişkin Gmail ve Youtube üzere uygulamaların yüklenememesinden tutun Whatsapp ve rehber yedeğinin dahi çalışmamasına kadar uzanan kısıtlamalar gelmesine sebep oluyordu.

Huawei‘nin bahtı ise Google Taşınabilir Servislerinin Çin’de aslında kullanılmaması oldu. Google Çin tarafından yasaklı bir firma olduğundan Çin’de satılan telefonlarda Android oluyor lakin Google Taşınabilir Servisleri olmuyordu. Huawei de bunu fırsat bilerek yeni telefonlarını Çin içerisinde çok büyük kampanyalarla satışa sundu. Mesela Mate 30 serisi yarı fiyatına Çin’de satışa sunuldu ve çok büyük satış sayılarına ulaştı. Ama firma bu kampanyalı süreci tabi ki sonsuza kadar devam ettiremedi.


IDC’nin raporuna nazaran Çin içerisindeki en çok satan akıllı telefon markaları

Sonucunda da bir vakitler Çin’in en çok satan markası olan Huawei artık Çin’de bile birinci 5 içerisinde değil. Her yılın 4 çeyreğinde de en çok satan akıllı telefon markalarını listeleyen IDC (International Veri Corporation) Çin için 2021’in ikinci çeyrek raporunu sundu.

Rapora nazaran Çin içerisinde 1 Nisan- 30 Haziran 2021 devrindeki üç aylık süreçte en fazla satan marka 18.6 milyon adet ile Vivo oldu. Vivo bu sayı ile Çin pazarının %23.8’ini elinde tutuyor yani neredeyse satılan her 4 telefondan 1’i Vivo markalı. Bu da aslında Çin dışında pek de tutulmayan marka için hayli şaşırtan bir muvaffakiyet. Büyük ihtimalle yeni Vivo V21 serisinin de bu mevzuda büyük bir katkısı bulunuyor.

Honor bile Huawei’yi geçti

Çin içerisinde ikinci sırada Oppo, üçüncü sırada Xiaomi ve dördüncü sırada Apple ve beşinci sırada ise Honor bulunuyor. Bu da bir vakitler Huawei’nin alt markası olan Honor’un bile Huawei’yi geçtiğini gösteriyor. Tekrar de geçen yılın birebir devrinde 12.9 milyon adet satış yapan Honor’un bu yıl büyük bir düşüşle 6.9 milyon adede gerilediği görülüyor.

Çin içerisinde satış oranını en çok yükselten firma ise Xiaomi görünüyor. Geçtiğimiz yılın ikinci çeyreğinde 9.1 milyon adet telefon satan Xiaomi bu yıl ikinci çeyrekte 13.4 milyon adede çıkmış durumda.

Kâr oranına gelince sıralama değişiyor

Elbette bu listedeki en yüksek kâr oranına sahip firmanın dördüncü sıradaki Apple olduğunu iddia etmek hiç güç değil. Çünkü Apple‘ın yalnızca çok yüksek kâr oranına sahip amiral gemisi telefonları bulunuyor. Meğer ki öbür firmaların kâr oranı çok düşük olan giriş ve orta düzey telefonlarının çok fazla sattığı bilinen bir gerçek. Bu sayede Vivo’nun yarısından az satış yapan Apple’ın Vivo’ya nazaran birkaç kat daha fazla kâr elde ettiği düşünülüyor.

Siz ne dersiniz, sizce Huawei‘nin sonu geliyor mu? Yoksa HarmonyOS bir çıkış noktası olabilecek mi? Yorumlarda bizimle paylaşmaktan çekinmeyin.

Previous Google 2021 gelirleri ile rekor kırdı!
Next EA’in Datalarını Çalan Hackerlar, Bilgileri Paylaşıyor

No Comment

Bir Cevap Yazın