İkinci el online otomotiv satışları yüzde 21 azaldı


Indicata’nın ikinci el online pazar raporundan derlediği bilgilere nazaran, Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında geçen ay 112 bin 785 satış (ilandan büsbütün kaldırıldığında) gerçekleşti.

Nisan ayı ile kıyaslandığında satışlarda yüzde 21, geçen yılın mayıs ayına kıyasla yüzde 36 düşüş gerçekleşti. Bu yılın birinci beş ayı ile geçen yılın birinci beş ayı kıyaslandığında ise satışlar yüzde 12 azaldı.

Mayısta ikinci el online satışlar içinde binek araçların hissesi yüzde 82, hafif ticari araçların hissesi yüzde 18 oldu.

İlana çıkan araçların yüzde 36’sı satıldı

Geçen ay ikinci el online binek ve hafif ticari pazarında ilana çıkan araç adedi 2020’nin mayıs ayına nazaran yüzde 3 artarken, bir evvelki aya nazaran yüzde 6 azalarak 315 bin 229 oldu.

Mayısta ilana çıkan araçların yüzde 36’sı satıldı.

Araç fiyatlarında yüzde 1.1 puanlık artış

Mayıs ayında ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında bir evvelki aya nazaran ortalama yüzde 1.1 puanlık fiyat artışı gözlendi.

İkinci el pazarında en çok satışı gerçekleşen birinci 28 markanın 200 modeline ilişkin 1.200 varyantın 15 farklı model yılındaki 56 bin 755 ilanının fiyat değişimleri incelenerek yapılan tahlile nazaran, birinci 5 ayda en çok fiyat artışı yüzde 1.6 puanla C-SUV segmentinde gerçekleşti.

İkinci elde dizel tercih edildi

Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari pazarı, motor tipine nazaran değerlendirildiğinde, mayısta en yüksek hissesi 73 bin 143 satış ve yüzde 64.85 hisseyle yeniden dizel arabalar aldı.

Dizel arabaları, 37 bin 446 satış, yüzde 33,20 hisseyle akaryakıtlı, 1.254 satış ve yüzde 1,11 hisseyle oto gazlı arabalar takip etti.

Hibrit arabaların hissesi 736 satışla yüzde 0,65 ve elektrikli arabaların hissesi da 206 satışla yüzde 0,18 olarak belirlendi.

Pazarın başkanı C segmenti

Segment bazında ele alındığında, geçen ay pazarın başkanı 38 bin 812 satış ve yüzde 41.9’luk hisseyle C segmenti oldu.

C segmentinden sonra yüzde 23.6 hisse ve 21 bin 850 satışla B ve 15 bin 883 satışla yüzde 17.2 hisseye sahip olan D segmenti sıralandı.

Mayıs ayı, nisan ayı ile kıyaslandığında segment bazında en çok satış artışı yüzde 13,8 ile C segmentinde kaydedildi.

İnternetten kaldırıldığında ‘satış’ olarak sınıflandırılıyor

Öte yandan, makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük bilginin birleşmesinden oluşan iş zekası seti Indicata, Türkiye’deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç verisini tahlil ediyor.

Rapordaki satış dataları, ikinci el ticareti yapan kurum ve kuruluşların online pazarda verdikleri ilan datalarına dayanırken, bu dataların içinde ferdî araç ilanlarına ilişkin bilgiler bulunmuyor. Online platformda ikinci el ticareti yapan kurumlar, iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar şartlarına nazaran ilandaki araçların fiyatını revize ederek yine ilanı yayınlıyorlar.

Bu ilanların tekrar ne vakit yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor.

İkinci olarak ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yine satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Bu ikinci küme araç ilanları, yani ilandan büsbütün kaldırılan araçlar ‘satış’ olarak kabul ediliyor.

Previous CrazyHubs İstanbul'da Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı BUG LAB Eğitimleri Başladı!
Next Sıhhat Bakanlığı açıkladı: Paranox piyasadan toplatılacak

No Comment

Bir Cevap Yazın