Instagram, Algoritmasının Nasıl Çalıştığını Açıkladı


Dünya genelinde çabucak herkesin kullandığı, kullanmasa bile bilgi sahibi olduğu Instagram’ın yıllardır tartışılan bir konusu var. Bu mevzu, bilhassa de “Keşfet” isimli sayfada yer alan manzaraların nasıl belirlendiği. Kullanıcılar, bunun bir algoritma sayesinde belirlendiğini biliyor fakat bu algoritmanın nasıl çalıştığı konusu büyük bir bilinmezdi. Dün bir blog gönderisi yayınlayan Instagram CEO’su Adam Mosseri, kelam konusu algoritmanın nasıl çalıştığına ışık tuttu.

Adam Mosseri tarafından hazırlanan gönderi, Instagram’ın aslında birden fazla algoritmayı kullandığını gösteriyor. Bu algoritmalar, kullanıcılardan aldığı “binlerce” sinyali kıymetlendirerek, Akış sayfası ile Keşfet sayfasının şekillenmesini sağlıyormuş. Bu noktada, kullanıcıların Akış sayfalarıyla ilgili de bilgi veren Mosseri, kullanıcıların büyük bir kısmının, Akış sayfasına düşen gönderilerin yarısını bile görmediklerini söylüyor.

Instagram’ın gönderi gösterme algoritması nasıl çalışıyor?

Adam Mosseri’nın yaptığı açıklamalara nazaran Instagram, her biri farklı emeller uğruna çalışan algoritmaların ortak aklından faydalanarak gönderileri belirliyor. Bununla ilgili örnekler de veren Instagram CEO’su; bir gönderinin ne kadar tanınan olduğu, gönderiyi paylaşan hesabın, kullanıcı ile ne kadar uyumlu olduğu, kullanıcıların neleri beğendiği ve tıpkı kullanıcının kimlerle etkileşime geçtiği, hangi hesapları gezdiği üzere kriterlerin bu algoritmaların temelini oluşturduğunu söylüyor. Bu algoritmaların çalışmasıysa kullanıcılardan gelen sinyaller sayesinde mümkün oluyor. Yani Instagram’da attığınız her adım, aslında size neyin gösterileceğinin belirlenmesini sağlıyor.

Instagram CEO’su kullanıcı bilgilerinin algoritmaları tetiklemesinin gösterilecek gönderiler için kâfi olmadığını söylüyor. Bundan sonra da tahminsel algoritmaların devreye girdiğinden bahseden Mosseri, bu algoritmanın kullanıcının etkileşime girebileceği içerikleri varsayım ederek, bu gönderileri ön plana çıkarıyormuş. Bu şu manaya geliyor; Instagram’ın sahip olduğu algoritma, hangi içerikle etkileşime girebileceğinizi (beğeni, yorum yapma, paylaşma) varsayım ederek, bu gönderinin size ulaştırılmasını sağlıyor. Elbette bu süreç, olasılıklar dahilinde gerçekleşiyor ve daha evvelki kullanım alışkanlıklarınıza nazaran etkileşime girme ihtimalinizin en yüksek olduğu gönderi, en üstte gösteriliyor.

Previous Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay: Uçan araçlara geldiğimizde dünya liderliğine oynayacağız
Next Yük kaldırırken lastikleri havalanan vincin üstüne çıktılar

No Comment

Bir Cevap Yazın