Kibar Holding, ketçap ve salça şirketi Assan’ı 100 milyon dolar değerleme üzerinden Amerikan şirketi Heinz’a sattı


Kibar Holding, ketçap üreticisi Assan Gıda‘yı Amerikalı dev Kraft Heinz’a 100 milyon dolar değerleme üzerinden sattı. İşleme ÜNLÜ & Co aracılık etti.

Assan Besin, Rekabet Kurumu onaylarının alınması ve başka ön şartların sağlanmasının akabinde, Susurluk ve İzmir tesislerindeki faaliyetlerine Kraft Heinz’in bünyesinde devam edecek.

Dünya’nın haberine nazaran Kibar Holding İdare Konseyi Lideri Ali Kibar, “Assan Besin, yenilikçi ve daima zenginleşen eser gamıyla hem yurtiçi hem de yurtdışı pazarlarda sağladığı müşteri memnuniyeti ile dala sürdürülebilir büyüme açısından örnek oldu. Bu muvaffakiyetlerin, Kraft Heinz üzere global bir önderin çatısı altında artarak devam edeceğine inanıyorum. Rekabetçi, katma kıymet yaratan ve verimli bir operasyonun sağladığı inanç ve cazibe ile, Kraft Heinz’in Türkiye’de uzun vadeli yatırım planlarını hayata geçirmesine güçlü bir platform sağlamak ve bu türlü nitelikli direkt yabancı yatırımları Türkiye’ye kazandırmaktan gurur duyuyoruz” tabirlerini kullandı.

‘İş portföyümüz ile ilgili kıymetli kararlar alıyoruz’

Kibar Holding CEO’su Haluk Kayabaşı ise “Kibar Kümesi olarak 20’yi aşkın küme şirketimizde 9 bölümde faaliyet gösteriyoruz. 5 bin kişilik büyük bir aileden oluşan Kümemizin yarım asra dayanan derin deneyimi ve esaslı yapısını koruyarak, iş portföyümüz ile ilgili değerli kararlar alıyoruz. Besin dalında büyük başarılara imza atan, ülkemizin birinci sos ihracatını yaparak yurtdışı pazarlarda da isminden kelam ettiren küme şirketimiz Assan Gıda’yı bu alanda global ölçekte en güçlü oyunculardan birine devrediyoruz. Bu süreç, Kibar Holding’in ileri teknoloji alanlarında, büyük ölçekli ve yüksek katma pahalı yatırım ve iş birliklerine yönelik yeni teşebbüslerinde odaklanma ve kaynak yaratma açısından kıymetli adımlardan bir adedidir. Sürecin, taraflar için iyi olmasını diliyorum” diye konuştu.

‘Kraft Heinz’ın büyüme stratejisinin bir parçası’

Satın alma ile ilgili Kraft Heinz Milletlerarası Bölge Lideri Rafael Oliveira ise şu değerlendirmede bulundu:

“Bu teşebbüsümüz, lezzet geliştirme odaklı memleketler arası büyüme stratejimizi hızlandırmak için mükemmel bir fırsat. İnanıyoruz ki Assan Gıda’nın yenilikçi sos ve domates eser portföyüne ek olarak büyüyen konut dışı tüketim dalındaki geniş dağıtım ağı ve başarılı takımıyla, Kraft Heinz’a, Türkiye’deki Heinz markasını büyütme ve Kraft Heinz’ın global ölçeği ve büyüme süratiyle birleşerek milletlerarası lezzet geliştirme platformumuzu daha da genişletme imkânı sunacaktır.’’

Previous Bilim İnsanları, Onaylanan Alzheimer İlacına Karşı Çıktı
Next Vestel de taşınabilir operatör oluyor: VESTELCELL

No Comment

Bir Cevap Yazın