Tüm vakitlerin En Yeterli Görüntü Oyunu Müzikleri


Görüntü oyunlarındaki görseller, son on yılda, karakterlerin ve ortamların gerçekliğe giderek yaklaşmasıyla kıymetli ölçüde gelişti. Tüm bunlarla birlikte oyun müziklerinin usulü da vakitle değişti.

Oyun müzikleri, daha dramatik bir atmosfer katmak içni sık sık orkestraları ve koroları kullanarak geliştirilmesine karşın tıpkı derecede daha eğlenceli ve akılda kalan 80’lerin ve 90’ların kesinlikle daha tanınan müzikleri var. İşte oyun dünyasının en âlâ görüntü oyun müzikleri

Muhteşem Mario Bros (1985)

“Video oyun müziği” cümlesini duyduğunuzda, orijinal Üstün Mario Bros.’un açılış melodisinin başınızda  çalmaya başlaması oldukça yüksek bir ihtimal. Tuhaf, zıplayan ve sizi ileriye hakikat itmek için harika bir tempoda müzik, Mario havada zıpladığında, blokları kırdığında ve boruları büktüğünde yapılan ses efektleriyle eksiksiz bir formda eşleşiyor. Yeraltına indiğinizde, ses düzeyi düşer ve müzik önünüzdeki tehlikeyi işaret eden minimalist bir ritme dönüşür. 

Mega Man 2 (1988)

 
Mega Man oyunları herkesin bildiği üzere epey zordur, lakin oyun müziğinin harikalığı sizi oyunun içine almaktadır. Her sahnenin tıpkı müziği, ayak uydurmakta zorlanacağınız kısımlarda size yardımcı olmaktadır.
 
Dr. Wily’yi yenip, sonunda nefes alma fırsatı yakaladığında son kredileri görene kadar, müzik tam gayretlerinizin bir mükafatı olarak yumuşak, melodik bir ritme geçer. Serideki Mega Man X üzere sonraki oyunlar mutlaka Mega Man 2’nin temeli üzerine inşa edildi ve biraz daha karmaşık hale geldi.
 

Harika Castlevania IV (1991)

Muhteşem Nintendo Entertainment System ve Sega Genesis tarafından geliştirilen oyun, o yılların en tanınan ve dikkat çeken oyun müziklerine sahipti. Hatta oyun müzikleri o kadar hoştu ki, birinci çıkışından 25 yıl sonra bile hala hoş olan oyunun görsellerini gölgede bıraktı.

Özgün Castlevania NES üçlemesinden makul bir şarkıyı sevmiş olsanız bile, Harika Castlevania IV’te de olma ihtimali yüksektir. Daha sonraki basamaklar, birinci oyunun Vampire Killer de dahil olmak üzere bu melodilerin tekrar tasarlanmış versiyonlarını kullanır ve Drakula’nın İnine girerken size sağlıklı bir nostalji hissiyatı yaşatır. 

Chrono Trigger (1995)

 
Square Enix’in başyapıtı Chrono Trigger, karmaşık öyküsü, ince ayarlı savaş mekaniği ve Akira Toriyama’nın imzası niteliğindeki karakter tasarımı epey şık bir oyunun ortaya çıkmasını sağlamıştır. Açılış ekranı, hayli hoş bir müziğe işaret eden bir melodi ile başlıyor, lakin Crono’nun macerası boyunca çok çeşitli müzikler duyacaksınız. 
 
Favori müziğimiz, muhtemelen oyunun en âlâ karakteri olan Magus’u içeriyor. İlk evvel dünyayı tehlikeye atmaktan öbür bir şey istemeyen bir düşman olduğuna inanılan, sonunda kümenin geri kalanıyla huzursuz bir ittifak oluşturan daha incelikli bir karakter olduğu ortaya çıkar. Müziğinde teması tam olarak bunu yansıtmaktadır.

Star Fox 64 (1997)

 
Oyunda yer alan çabucak hemen her modül, misyonların ve gezegenin havasını mükemmel bir formda yansıtmaktadır. Klasik Bölge 6 skoru, intihar misyonunda bulunan dört pilotun çaresizliğini hissettir. 
Lakin, birebir müziğin birçoklarını barındıran Star Fox Assault ve Harika Smash Bros. oyunlarının Star Fox seviyeleri için tekrar düzenlemelerine bir göz atın ve müziğin tam Hollywood gibisi potansiyeline ulaştığını göreceksiniz.
 

The Legend of Zelda: Ocarina of Time (1998)

 
The Legend of Zelda: Ocarina of Time genellikle şimdiye kadar yapılmış en büyük görüntü oyunlarından biri olarak kabul edilir ve bu övgü büyük ölçüde fantastik dünya dizaynından ve vakitte seyahat öyküsünden kaynaklanırken, bestekar Koji Kondo’nun da kıymetli bir tesiri vardır. 
 
Sahnelerin çeşitli yerlerinde art planda çalan müzikler, oyunun süper atmosferini çok hoş bir biçimde yaşatmaktadır. 
 

Tony Hawk’ın Pro Skater (1999)

 
Suicide Machines, Dead Kennedys ve the Vandals üzere alkışlanan kümelerin melodileriyle oyun, “McTwist” inizde ustalaşmaya çalışırken yahut Mr. Hawk’ın TV’de tamamladığını gördüğünüz 900’ü taklit ederken saatlerce dinlemek için harika bir sinema müziğine sahipti.
 
Goldfinger’ın boynuzlu ska parçası  Superman o kadar amansızca optimist ve akılda kalıcı ki, onu dinlerken üzülmek neredeyse imkansız. Serideki öbür oyunların hepsinde güçlü müzikler var, ancak Superman olmadan hepsinde bir şeyler eksik görünüyor.
 

Halo 2 (2004)

 
Orijinal Halo bizi serinin imzasını taşıyan, koro yüklü temalı müzikle tanıştırdı ve üçüncü oyun, Master Chief’in kıssasına kesin bir halde son verdiğini düşündüğümüz şeyi sunan duygusal bir piyano müziğiyle sona erdi. Lakin hiçbiri Halo 2’nin elektro gitar parçalarına benzemez. Bakış açımızı değiştirdiğimizde ve Arbiter’ın denetimini ele geçirdiğimizde, müzik, tamamlaması gereken imkansız vazifesi hatırlatan somurtkan, trajik anlarla dolu bir dehşet tonuna bürünüyor.
 
Elbette, Halo 2 eşleştirmesinde saatler geçiren oyuncular, oyunu Heavy Price Paid ve Unforgotten gibi yürek burkan menü müzikleri kadar hatırlayacaklar.  
 

Uncharted: Drake’s Fortune (2007)

 
Uncharted serisi, yepyeni Tomb Raider oyunlarının direkt kuşağı olarak tanımlanabilir. Ancak oyunun müziği, Nathan Drake’in Lara Croft’un gölgesinden çıkmasına yardımcı olan birkaç ögeden biri. Onun tema müziği sırf “epik” olarak tanımlanabilir. Bunu duymak bizi dizinin birçok hoş, hazine dolu görünümlerinden birine götürüyor. Drake’s Fortune ayrıca, bilhassa silahlı çatışmalar ortasında dramatik bir tansiyon oluşturmak için işleri ne vakit tekrar ayarlayacağını da biliyor.
 

Minecraft: Volumes Alpha ve Beta (2011–2013)

 
Alman bestekar C418, oyunculara boşluğu doldurmaları için yatıştırıcı lakin yabancı bir sinema müziği eklediklerinde Minecraft’ın muhtemelen 200 milyon kopya satıp tüm vakitlerin en çok satan ikinci oyunu haline geleceğini iddia etmemişti.
 
Huzurlu piyano soloları, korkmuş yaratıklar ve yabanî canavarlarla dolu bir dünyada dolaşırken biraz melankolik bir ambiyans yaratır. Ardından, optimist elektronika size bir güç patlaması vererek, blokları daha enerjik bir formda düzenlemenizi sağlar.
 

Journey (2012)

 
Bestekar Austin Wintory, Journey’in film müziğini oluşturmak için üç yıl harcadı ve bu özveri, Grammy Ödülü’ne aday gösterilen birinci ve tek olan inanılmaz bir oyun müziği ile karşılığını aldı. Wintory, viyolonsel sanatkarı Tina Guo’yu sinema müziğinin merkezi yaptı ve bir röportajda oyunun “solist olduğunuz ve öteki tüm enstrümanların etrafınızdaki dünyayı temsil ettiği büyük bir çello konçertosu gibi” dedi. Sonunda, dağa tırmanırken, seyahatinizin tamamlanmasını temsil etmek için çello orkestradan çıkar. Ayrıca, öbür oyuncularla tanıştığınızda yeni enstrümanlar eklemek için oyun müziği değişir.
 

Previous Muhtar açıkladı: İstanbul'da bir mahallede 2 bin 200 vaka
Next Milli Eğitim Bakanı Selçuk: Az daha sabır, çok daha dikkat, çok daha tedbir

No Comment

Bir Cevap Yazın