Türkiye’de Bu Yıl Satılan Her 3 Arabadan 1’i SUV Oldu


Son yıllarda artan ilgi ile kent içinde SUV araç kullanımı sayıları da giderek artmış durumda. SUV arabalar bilhassa geniş kabin ve bagaj hacmi ile farklı arazi şartlarında kullanılabilmesi sebebiyle tercih ediliyor.

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) paylaştığı datalara nazaran Türkiye’de en çok tercih edilen arabalar listesinin birinci sırasında sedan arabalar yer alıyor. Lakin paylaşılan datalar, sedan ve SUV arabalar ortasındaki pazar hissesi farkının giderek azaldığını gösteriyor.

Satılan her 3 arabadan biri SUV:

ODD’nin paylaştığı datalara nazaran sedanın pazar hissesi yüzde 41,3, SUV arabalarda ise pazar hissesi yüzde 34.1. SUV’ların pazar hissesi, geçtiğimiz yılın tıpkı periyoduna kıyasla yüzde 88,4 artmış durumda. Bu da SUV pazarında büyük bir hareketlilik olduğunu gösteriyor. Sedan arabalarda ise tekrar tıpkı periyoda kıyasla bir gerileme kelam konusu. Geçtiğimiz sene birinci yarıda sedan arabaların pazardaki hissesi yüzde 44,3’tü. Sedan ve SUV’u yüzde 22,6 hisseyle hatchback (HB) ve yüzde 2’lik hisseyle “MPV, CDV, spor ve station wagon” gövde tipli arabalar takip etti.

Satış sayılarına göz attığımızda ise geçtiğimiz yılın birinci yarısında 89 bin 779 satış gerçekleştirilen sedan arabaların bu sene tıpkı devirde 128 bin 298’e yükseldiğini görüyoruz. SUV araçlarda ise 2020’nin birinci yarısında 56 bin 96 araba satılırken, bu yılın tıpkı devrinde satışlar 105 bin 668’e yükseldi.

Previous Tanınan İsim Ethereum’da (ETH) Neden Yükseliş Beklediğini Açıkladı
Next Son 24 Saatte En Çok Artış Gösteren 5 Altcoin

No Comment

Bir Cevap Yazın