Xiaomi koptu gidiyor tutmak mümkün değil!


Xiaomi’nin pazardaki performansı gelişmeye devam ediyor. Yapılan yeni bir araştırmaya nazaran, global akıllı telefon pazar hissesinin ikinci çeyrekteki raporu yayınlandı. Rapora nazaran, Xiaomi’nin pazar hissesi %17‘ye ulaştı ve bu da Xiaomi‘yi global olarak ikinci sıraya taşımış oldu. Bugün yayınlanan, bir pazar araştırma şirketi olan Strategy Analytics‘in raporu, Xiaomi‘nin sevkiyat açısından en büyük ikinci akıllı telefon markası olarak pozisyonunu güçlendirdiğini doğrulamış oldu. Çinli üretici, şuanda Güney Koreli üretim devi Samsung‘dan sonra ikinci sırada yer alıyor.

Strategy Analytics‘e nazaran, 2021‘in ikinci çeyreğinde global akıllı telefon sevkiyatları yıllık %11 artarak 314,2 milyon adede ulaştı. Bu, son yıllardaki ikinci en yüksek yıllık büyüme oranı oluyor. (2021’de birinci çeyreğin sırf %28’i ile ikinci). 2021 yılının 2. çeyreğinde Samsung, %18,2 pazar hissesi ile önder pozisyonunu muhafazaya devam ediyor. Lakin, Samsung‘un yıllık büyüme oranı (yıllık %5,4 artış) birinci beş satıcı ortasında en düşük orana sahip.

Xiaomi emin adımlarla ilerliyor

Strategy Analytics ayrıyeten Çinli üreticilerin şiddetli rekabeti ve tedarik kısıtlamalarının Samsung‘un 2.çeyrekteki performansını etkilediğine inanıyor. Tarihte birinci defa Xiaomi, dünyanın ikincisi sırasında yer alıyor. Global akıllı telefon sevkiyatı 52,8 milyon adet ve pazar hissesi ise %16,8 oranında. Bu firmayı, birinci beşteki listede yer alan rakipleri ortasında en güzel orana sahip yapıyor.

Birinci beş üretici ortasında Xiaomi, en yüksek yıllık büyüme oranına (% +85.3) sahip. Xiaomi, LG‘nin Latin Amerika‘da ve Huawei‘nin Avrupa’da çekilmesinin akabinde süratli ve başarılı bir halde büyüme gerçekleştirmiş.

Apple’ın Çin’deki büyümesi kıymetli

Apple‘ın ikinci çeyrekteki performansı, 47,4 milyon adetlik iPhone sevkiyatı ile rekor bir düzeye ulaştı ve %15,1 pazar hissesine sahip oldu. Gelişmekte olan pazarlar, Apple‘ın global çapta giderek daha kıymetli bir rol oynamasına vesile oluyor.

Ayrıyeten Strategy Analytics, Çin‘in bu çeyrekte Apple‘ın iPhone‘u için tarihinde birinci defa en büyük tek pazar olarak ABD‘yi geride bıraktığını da gösteriyor. 5G‘yi destekleyen iPhone 12 serisi, Çin‘de sadık iPhone hayranları ortasında epeyce tanınan olmaya devam ediyor.

Çinli üreticiler Oppo ve Vivo, sırasıyla %10,6 ve %10,0 pazar hisseleriyle dördüncü ve beşinci sırada yer alıyor. Her iki üretici de, çoğunlukla Çin, Hindistan ve öbür denizaşırı pazarlar sayesinde çift haneli yıllık büyüme oranlarına sahip olmuş oldu.

Geçen yıl pandeminin patlak vermesinden sonra, birçok dış pazar 2. çeyrekte etkilenirken, Çin pazarı ise yalnızca 1. çeyrekte etkilendi. Bu, Xiaomi‘nin bu yılın ikinci çeyreğinde yıllık bazda %83 büyüme elde etmesinin nedenlerinden biri. Başkası ise gelişmekte olan pazarlarda akıllı telefonlara ve akıllı aygıtlara olan talebin pandemi sonrası kıymetli ölçüde artması. Xiaomi‘nin bu pazarlardaki süratli gelişimi, bu pazarlarda uygun maliyetli telefonlara yönelik güçlü talebi karşılaması olarak görülüyor.

Sizler Xiaomi‘nin bu yükselişi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Previous Xiaomi Mi Band X fütüristik bileklik!
Next Ünlü Kripto Para Analistine Nazaran Bitcoin (BTC) ve Ethereum (ETH), Boğa Koşusuna Devam Edecek

No Comment

Bir Cevap Yazın